Eerste Q-Park parkeergarage direct aan het strand

Q-Park heeft een huurcontract gesloten voor twintig jaar met projectontwikkelaar VolkerWessels Vastgoed voor een nieuw te ontwikkelen drielaags parkeergarage in Scheveningen: Q-Park Strandweg.

Eerste Q-Park parkeergarage direct aan het strand

Q-Park heeft een huurcontract gesloten voor twintig jaar met projectontwikkelaar VolkerWessels Vastgoed voor de nieuw ontwikkelende drielaags parkeergarage in Scheveningen: Q-Park Strandweg. Het gaat om 750 openbare parkeerplaatsen. Naar verwachting opent Q-Park Strandweg eind dit jaar zijn deuren.

Voor Q-Park is het de eerste parkeergarage direct aan het strand, en de eerste parkeergarage in Scheveningen. De parkeergarage is ontworpen door Team V Architectuur in samenwerking met Queeste Architecten en wordt gebouwd door Continental Car Parks. Na oplevering wordt Q-Park Strandweg aangekleed met een nieuw duinlandschap en daar bovenop zullen meerdere paviljoens voor horeca, detailhandel en recreatie worden gerealiseerd. Bij de ingang van de parkeergarage aan de Strandweg zal JM Snacks een nieuw horeca-paviljoen laten bouwen. Het nieuwe duin wordt straks een mooie ontmoetingsplek met uitzicht over boulevard en strand.

Q-Park Strandweg maakt onderdeel uit van de herontwikkeling van het Noordelijk Havenhoofd om ruimte te maken voor de aanwezige visverwerkende bedrijven én om de boulevard te versterken met nieuwe werkgelegenheid, nieuwe bedrijvigheid en horeca.

VolkerWessels Vastgoed heeft van deze gebiedsontwikkeling inmiddels, voor Inntel Hotels, het Den Haag Marina Beach hotel gerealiseerd. Voor Seafood Centre en AZ Fisheries zijn de bedrijfshallen opgeleverd. Recentelijk zijn de werkzaamheden van een nieuw boothuis voor de KNRM en een nieuw horecapand voor Simonis afgerond.

Q-Park Strandweg

• Q-Park opent 18e parkeergarage in Rotterdam
    | Met de opening, vandaag, van Q-Park Rijnhaven wordt een belangrijk onderdeel aan de bereikbaarheid van 'de pols van Katendrecht' toegevoegd, en daarmee aan de soepele mobiliteit in de stad.
  • Q-Park Frontenpark flink uitgebreid
    | In een zeven maanden durende verbouwing is Q-Park Frontenpark niet alleen getransformeerd tot Mobility Hub, maar ook uitgebreid met een drielaagse parkeergarage. De capaciteit is daardoor met 596 parkeerplaatsen toegenomen tot 1.308 in totaal; waarmee het de grootste parkeerlocatie van Maastricht is geworden.
  • Betrokken partijen organiseren vervangend vervoer gedupeerden parkeergarage
    | Medewerkers en bezoekers van wie de auto nog in de parkeergarage naast het St. Antonius Ziekenhuis staat, kunnen indien noodzakelijk tot september blijven beschikken over een vervangende auto.
arrow
Online betaalmethoden